• Välkommen, vad kul att du är här!
Fri frakt / Snabb leverans / Personlig service

Frakt & Retur

Sverige:
Vi erbjuder fri frakt på alle order innom Sverige.

Övrigt Europa var vi skickar:
Fri frakt på alla order över Sek 500, - order under 500, - fast fraktkostnad 79, -

För sendingar utanför EU er det mottaker som är ansvarligt för at handtera fortulning i sitt land. Orders til Norge handteras derfor utan belastning för moms.

Ibland kan du tyvärr få beställa varor som av en eller annan grund (fel lagerstatus eller slutsåld) inte finns på vårt lager eller hos våra leverantörer. Du får då självklart besked från oss via e-post eller telefon där du får erbjudande om en ersättningsvara, tillsvarande vara om sådan finns.

Elliotti ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat.

För paket som du som kund inte löser ut inom 14 dagar och därför återsänds till Elliotti AB, debiterar vi dig 300 kr (SEK) för administration, frakt, returfrakt och hantering.


Retur/Reklamation
Missnöjd med ditt inköp? Så länge som varan är i samma skick som när du köpte den kan du returnera den till oss inom 30 dagar och få pengarna tillbaka!

Har du beställt fel storlek och behöver snabbt få en ny? Då kan du lägga en ny beställning så gör vi en återbetalning när vi tagit emot returen.

Om du ska returnera en vara för att du inte vill ha den eller vill byta till en annan storlek eller vara, ska du skicka den till:

Elliotti AB, Rödhakegatan 14, 254 50 Helsingborg

OBS! Vi har ingen besöksadress och alla returer och byten måste göras med post!

Se till att du har lämnat information i försändelsen med:
- ditt namn
- ordernummer
- eventuellt vad du vill byta till eller om du vill ha pengarna tillbaka.

Notera att för outlösta paket som kommer i retur till Elliotti AB, belastas kunden för frakt/returfrakt samt serviceavgift för ökade kostnader med 300,-.

Gäller det reklamation ska samma information bifogas med försändelsen samt orsaken till reklamationen. Är du osäker så skicka oss ett mejl med information om ditt ordernummer och vad det är du reklamerar. Är det ett synligt fel på produkten kan det vara bra att bifoga med en bild som visar felet i ditt mejl.

Ångerrätten kan inte utnyttjas om:
- varan inte kan skickas tillbaka i samma skick eller mängd, och om skadan eller försämringen beror på oaktsamhet eller bristande omsorg från konsumentens (jmf. Ångerrättslagen ß 12 punkt a)
- själva leveransen har gjort att varan inte kan skickas tillbaka.
- förseglingen på varan är bruten.
- varan är använd.
- returkostnaden skall bekostas av kunden. (jmf. Ångerrättslagen ß 15 första delen) Vi tar inte emot postförskott.


Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi är lösningsorienterade och flexibla inom rimliga gränser.

Skicka e-post till Elliotti: post@elliotti.com

* Om normala returvillkor inte gäller står detta i produktinformationen.