Till toppen

Retur och reklamation

Ångerrätt och byte?
Du har full retur och bytesrätt i 30 dagar från den dag du mottagit dina varor.

Alla returer med byte av vara är gratis!

Vill du byta storlek eller byta till annan vara? Skicka tillbaka den oanvända varan i originalförpackningen tillsammans med vår frankerade retursedel som ligger i försändelsen. Vi står för returkostnaden.

Om du ångrar dig och vill returnera en vara(or) och få pengarna tillbaka - Skicka tillbaka den oanvända varan i originalförpackningen tillsammans med retursedeln som ligger i försändelsen. Kostnaden för returer är 49 kr inom Sverige om du använder dig av vår frankerade retursedel. Denna summa blir du debiterat i samband med återbetalningen av den returnerade varan/varor via Klarna.

Har du beställt fel storlek och behöver snabbt få en ny?
Då kan du lägga en ny beställning så gör vi en återbetalning när vi tagit emot returen.

Alternativt

Vid byte av storlek
Vill du byta till annan storlek etc betalar vi fraktkostnaden för den vara du returnerar till oss och vi skickar åter till dig. 

Så fort vi fått en vara i retur från dig så skickar vi ny önskad vara (tex annan storlek).

Om du ska returnera en vara för att du inte vill ha den eller vill byta till en annan storlek eller vara, ska du skicka den till:

Elliotti AB co/ Huvudkontoret, Makadamgatan 5, 254 64 Helsingborg

OBS! Vi har ingen besöksadress och alla returer och byten måste göras med post!

Vid retur
Returnerar du en vara/varor så bifoga gärna plocklistan som följde med i ditt paket, eller du kan skriva ut retursedelen som du hittar här. Har du inte möjlighet att skriva ut retursedeln kan du bara bifoga en lapp med motsvarande information.

Se till att du har lämnat information i försändelsen med:
- ditt namn
- ordernummer
- eventuellt vad du vill byta till eller om du vill ha pengarna tillbaka.

Notera att för outlösta paket som kommer i retur till Elliotti AB, belastas kunden för frakt/returfrakt samt serviceavgift för ökade kostnader med 300,-.

Reklamation

Vi gör vårt yttersta för att de varor du beställt från oss är felfria. Skulle du ändå få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar. Är det ett synligt fel på produkten kan det vara bra att bifoga med en bild som visar felet i ditt mejl.

Du når oss på telefon: 07 33 88 47 41 eller post@elliotti.se Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer om Konsumentköplagen på Konsumentverkets hemsida.

 

Ångerrätten kan inte utnyttjas om:
- varan inte kan skickas tillbaka i samma skick eller mängd, och om skadan eller försämringen beror på oaktsamhet eller bristande omsorg från konsumentens (jmf. Ångerrättslagen ß 12 punkt a)
- själva leveransen har gjort att varan inte kan skickas tillbaka.
- förseglingen på varan är bruten.
- varan är använd.
- Vi tar inte emot postförskott.

 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi är lösningsorienterade och flexibla inom rimliga gränser.

Skicka e-post till Elliotti: post@elliotti.se

* Om normala returvillkor inte gäller står detta i produktinformationen.