Till toppen

Retur och reklamation

Missnöjd med ditt inköp?
Så länge som varan är i samma skick som när du köpte den kan du returnera den till oss inom 100 dagar och få pengarna tillbaka!

Har du beställt fel storlek och behöver snabbt få en ny?
Då kan du lägga en ny beställning så gör vi en återbetalning när vi tagit emot returen.

Om du ska returnera en vara för att du inte vill ha den eller vill byta till en annan storlek eller vara,
ska du skicka den till:

Elliotti AB, Makadamgatan 5, 254 64 Helsingborg

OBS! Vi har ingen besöksadress och alla returer och byten måste göras med post!

Se till att du har lämnat information i försändelsen med:
- ditt namn
- ordernummer
- eventuellt vad du vill byta till eller om du vill ha pengarna tillbaka.

Notera att för outlösta paket som kommer i retur till Elliotti AB, belastas kunden för frakt/returfrakt samt serviceavgift för ökade kostnader med 300,-.

Gäller det reklamation ska samma information bifogas med försändelsen samt orsaken till reklamationen. Är du osäker så skicka oss ett mejl med information om ditt ordernummer och vad det är du reklamerar. Är det ett synligt fel på produkten kan det vara bra att bifoga med en bild som visar felet i ditt mejl.

Ångerrätten kan inte utnyttjas om:
- varan inte kan skickas tillbaka i samma skick eller mängd, och om skadan eller försämringen beror på oaktsamhet eller bristande omsorg från konsumentens (jmf. Ångerrättslagen ß 12 punkt a)
- själva leveransen har gjort att varan inte kan skickas tillbaka.
- förseglingen på varan är bruten.
- varan är använd.
- returkostnaden skall bekostas av kunden. (jmf. Ångerrättslagen ß 15 första delen) Vi tar inte emot postförskott.

 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi är lösningsorienterade och flexibla inom rimliga gränser.

Skicka e-post till Elliotti: post@elliotti.com

* Om normala returvillkor inte gäller står detta i produktinformationen.